Doc. Rýdl






Existuje totiž dnes již velké množství časem a životy mnoha lidí ověřených zkušeností, že i neselektivní a prioritně nevýkonová škola vede své žáky k sociálně silným, charakterově vyrovnaným a vzdělaným občanům, ovšem v nestresujícím prostředí napětí, konkurence a rivality.

Jiddi Krishnamurti


Každý z nás je zodpovědný za každou válku. Kvůli agresivitě
našich životů, kvůli našemu nacionalismu, sobeckosti, našim
bohům, předsudkům, ideálům, které nás rozdělují.
Teprve, když si uvědomíme - ne intelektuálně,
ale skutečně - tak skutečně, jako si uvědomujeme,
že máme hlad, nebo že nás něco bolí - že i vy i já
jsme zodpovědni za všechen existující chaos,
za všechno utrpení na celém světě,
protože jsme k tomu s našimi životy přispěli
a jsme součástí této monstrózní společnosti
s jejími válkami, rozpory, obludností, brutálností
a chamtivostí - teprve pak budeme jednat.

Miloš Zeman


Náš český sen je prostý a je hluboko zakotven v našich dějinách. Je to sen trvalé kultivace lidské osobnosti, investic do vzdělání, poctivé a stabilní práce, jejíž výsledky se nikdy nebudou objevovat na prvních stránkách tisku, jež jsou zatíženy katastrofami, sen života, v němž technika není cílem, ale prostředkem rozvoje lidské osobnosti, u2026
Miloš Zeman Hannover Červen 2000

J.F.Kennedy


Neptej se, co pro tebe může udělat tvoje země, ptej se, co můžeš udělat ty pro svou zem.


Řekni mi ...


Řekni mi, a já zapomenu
Ukaž mi, a já si budu pamatovat.


Hana Vaverková


Když vidím deset pyšných a usměvavých děcek
a stovku zklamaných a ubrečených kluků a holčiček, mám sto chutí nechat organizátory stíhat za týrání dětí.
Už slyším vševědy, jak namítají -
a kdy se děti naučí prohrávat ?
Kdy se naučí vyrovnat se se zklamáním
a neúspěchem?
Kdy ?
Až budou muset.
Čím později to bude, tím lépe, myslím si já.
Copak Vás někdo učil topit se ?

Škola pro zvířátka


Bylo nebylo, jednou se zvířátka rozhodla,
že musí udělat něco převratného,
aby se vyrovnala s problémy nového světa,
a tak zorganizovala školu.
Byl stanoven učební program školy, který
se skládal ze čtyř předmětů:
běhu, šplhu, plavání a létání.
Aby byla administrativní práce usnadněna,
všechna zvířátka absolvovala všechny
předměty.

Kačer byl výtečný plavec, lepší než jeho
učitel, a měl výborné známky i v létání, jenže
běhání mu moc nešlo. A protože měl z běhání
špatné známky, musel zůstávat po škole a
omezit i plavání, aby mohl trénovat běhání.
Trénoval tak dlouho a úporně,
až se mu blány na nohou celé opotřebovaly a potrhaly,
takže i v plavání skončil jako průměrný.
Ale průměrnost byla v této škole přijatelná
a kromě kačera si s tím nikdo hlavu nelámal.

V běhu začal zajíc hned na vrcholu třídy,
ale nervově se zhroutil, protože učitel
dával velký důraz na plavání .

Veverka byla výborná ve šplhání, ale
byla celá nervózní v hodinách létání, kde ji
učitel nutil, aby létala ze země nahoru,
místo z vrcholku stromu dolů. A tak začala
trpět křečemi a velkou únavou, až dostala
trojku ze šplhání a čtyřku v běhu.

Orel, to byl úplný průšvihář, který
musel být stále napomínán a trestán.
V hodinách šplhání byl vždy z celé třídy první
na vrcholku stromu, ale vymáhal si, že bude
používat svůj vlastní způsob, jak se tam
dostat.

Abnmormální úhoř, který uměl skvěle
plavat a také trošičku běhat, šplhat a létat,
dosáhl celkově nejvyššího průměru,
a tak mu byl přidělen slavnostní projev
na závěr školního roku.

Krtkové do této školy vůbec nechodili
a vzpouzeli se platit školné, neb úřady
nechtěly do vyučování zařadit rytí a
stavění brlohů. Své děti poslali do učení
k jezevcům a později se spojili se svišti
a sysly a založili úspěšnou soukromou školu.


Tak je to ...


Tak je to.
Všichni myslí, když jsem malá,
že mám taky malou duši,
že mám taky malou lásku
a jen malinkou bolest
a už vůbec žádnou pravdu.